Hasta Haklari Uygulamalari Genelgesi (2014/32) Yayimlandi




Saglik Bakanligi tarafindan yayimlanan, Hasta Haklari Uygulamalari Genelgesi(2014/32) ile hasta haklari uygulamalari ayrintili olarak düzenlenmistir. Hasta Haklari Yönetmeligi ve Hasta Haklari Uygulamalari Genelgesi (2014/32) kapsaminda asagidaki saglik kurumlarinda Hasta Iletisim Birimleri olusturulmustur.

1.     Kamu Hastaneleri ve Agiz ve Dis Sagligi Merkezleri

2.     Toplum Sagligi Merkezleri (Toplum sagligi merkezine bagli çalisan birimlerle ilgili basvurulari degerlendirmek için kurulmustur.Aile sagligi merkezlerini örnek olarak verebiliriz)

3.     Üniversite Hastanesi

4.     Özel Hastaneler

5.     Özel FTR, Tip,Dal Merkezleri

6.     Özel Poliklinikler

7.     Özel Agiz ve Dis Sagligi Poliklinik ve Merkezleri

        Hasta saglik hizmeti alirken sorun yasadiginda veya haklarinin ihlal edildigini düsündügünde "Hasta Iletisim Birimine? basvurur. Birime, sikayet ve sorun çözme, görüs-öneri,tesekkür basvurulari hasta veya yakinlari tarafindan yapilabilir. Ayrica https://hastahaklari.saglik.gov.tr internet adresinden de hasta haklari basvurusu yapilabilir.


Hasta Haklari Uygulamalari Genelgesi (2014/32)